Wartość certyfikatu z dnia 31.08.2017 wynosi: 129,03 PLN

Powrót do aktualności

Coca-Cola czy Pepsi? A Ty którą wybierasz?

Odwieczna wojna trwa. Święty Mikołaj wybiera Coca-Colę, a Pepsi twierdzi, że większość konsumentów wybiera właśnie ją. O smaku, jak i o gustach, się nie dyskutuje, ale o wynikach finansowych i na giełdzie – owszem. Akcje PepsiCo Inc zakończyły 2016 rok z ponad 9-procentowym zyskiem, a Coca-Coli poszły w górę jedynie o 1,1%. Od początku tego roku akcje PepsiCo zyskują już 1,40%, Coca-Coli tracą 0,46%.

 

1

 

Obecnie kapitalizacja marki PepsiCo przekracza 152 mld $, Coca-Coli sięga nieco ponad 178 mld $. 26 mld $ dzieli Pepsi od pozycji lidera wartości rynkowej. Trwający rajd na akcjach PepsiCo może spowodować, że kapitalizacja marki osiągnie wartość wyższą niż u jej największego konkurenta. Co ciekawe, 2016 rok był już czwartym z rzędu, który okazał się lepszy dla PepsiCo. Wcześniej to akcje Coca-Coli co roku osiągały silniejsze od akcji PepsiCo wzrosty.

 

2

 

Dziś Coca-Cola opublikowała wyniki finansowe za rok 2016. Zysk netto na akcję spadł o prawie 11%. Zaraz po otwarciu rynku w USA, notowania Coca-Coli poszły w dół i obecnie znajdują się około 1,8% niżej niż na otwarciu. Nie znamy jeszcze oficjalnych wyników PepsiCo, które zostaną opublikowane 15 lutego.

 

3

 

 

Paulina Cegiełka

Analityk