Wartość certyfikatu z dnia 31.03.2018 wynosi: 131,69 PLN

Powrót do aktualności

Facebook stawia na jakość, nie ilość

2017 rok był dla Facebooka dobry, ale trudny – tak działalność spółki określił Mark Zuckerberg. Czas spędzany na portalu przez jego społeczność został zredukowany o 50 milionów godzin każdego dnia, co wbrew pozorom nie zaszkodziło wynikom finansowym. Facebook idzie dalej i planuje zmienić sposób pozycjonowania treści, tak aby wyświetlać więcej tych z okolicy. Przekonuje, że stawia tym samym na relacje międzyludzkie i jakość prezentowanych treści, nie na prosty konsumpcjonizm. Tym samym ogranicza zasięg firm i reklam, co może tylko oznaczać wyższe koszty, jakie trzeba będzie ponieść, by reklamować się na Facebooku.

Mimo że miniony rok był według Zuckerberga trudny, przychody Facebooka są coraz wyższe (47% wzrostu r/r) i wciąż ich główną część stanowią przychody z reklam, które w czwartym kwartale 2017 stanowiły 98,5% przychodu całkowitego. Dwa lata temu było to 96,5%. W czwartym kwartale 2017 główną część przychodów reklamowych (89%) stanowiły te prezentowane na urządzeniach mobilnych. Rok wcześniej ich udział stanowił 84%. Oprócz wzrostu przychodów Facebook odnotował też 56-procentowy wzrost zysku operacyjnego netto w stosunku do poprzedniego roku.

Zarówno liczba użytkowników dziennie jak i miesięcznie wzrosły o 14% w stosunku do poprzedniego roku. Przeczy to powszechnym plotkom jakoby Facebook miał stawać się coraz mniej popularny (lub jak kto woli passe) na rzecz m.in. Snapchata. Prawdą jednak jest, że do utrzymania tak wysokiej popularności potrzeba więcej niż dotychczasowa głównie rozrywkowo-reklamowa funkcja Facebooka. Dlatego Zuckerberg zapowiada, że Facebook stanie się teraz dobrem społecznym i wierzy przy tym, że będzie niezbędnym elementem życia wielu ludzi na całym świecie.

Paulina Cegiełka
Analityk