Wartość certyfikatu z dnia 31.03.2018 wynosi: 131,69 PLN

Powrót do aktualności

iOS traci udział w rynku

Według analizy przeprowadzonej przez Kantar Worldpanel udział smartfonów opartych o system iOS w rynku pod względem wielkości sprzedaży spada niemal na całym świecie. Podczas gdy w 2016 roku w USA iPhony stanowiły 43,5% wszystkich sprzedanych smartfonów, w 2017 roku było to już o 3,7 punktu procentowego mniej. Udział w rynku spadł też w Japonii i Wielkiej Brytanii, odpowiednio o 5,5 p.p. oraz 5,7 p.p. Wyjątkiem są Chiny, gdzie udział ten wzrósł z 19,9% w 2016 do 24,3% w 2017 roku. Niewielkie wzrosty miały miejsce tez w Brazylii, Meksyku i Niemczech.

Infographic: iOS Losing in Key Markets, Except China | Statista

Jak zauważa Kantar Worldpanel, sprzedaż iPhonów spadła także w ciągu trzech miesięcy kończących się w październiku 2017. Nastąpiło to mimo pojawienia się nowych modeli – iPhone’a 8 oraz flagowego iPhone’a X (ten pojawił się w sprzedaży dopiero pod koniec października). Zdaje się, że klienci Apple mogli odkładać decyzję o zakupie nowego modelu aż do momentu pojawienia się flagowca. W związku z tym dane o udziałach w rynku mogą diametralnie się zmienić, kiedy tylko poznamy dane o sprzedaży w kolejnych miesiącach.

Na uwagę zasługuje rynek w Chinach, gdzie udział smartfonów z iOS wzrósł znacznie. Co ciekawe, duży udział w tym rynku mają marki smartfonów takie jak Huawei, Xiaomo, Apple, Vivo i Oppo – ich łączny udział w rynku wynosi 91% w stosunku do 79% rok wcześniej. Rozwój chińskich marek takich jak Meizu, LeTV, Coolpad, ZTE oraz Lenovo zatrzymał się, mimo że kiedyś perspektywy wydawały się podobne do Xiaomi. Obecnie jednak wiele z nich walczy o choć 1-procentowy udział w rynku. Z kolei wyniki Samsunga w Chinach są coraz słabsze, a udział w rynku to jedynie 2,2%. Wygląda na to, że sytuacja iPhone’a najbardziej optymistycznie przedstawia się na rynku chińskim.

Paulina Cegiełka
Analityk