Wartość certyfikatu z dnia 30.06.2017 wynosi: 127,25 PLN

Powrót do aktualności

PLAY planuje swój debiut giełdowy

Trwają zapisy na akcje Play Communications, właściciela operatora telefonii komórkowej Play. Od 4 do 7 lipca trwa pierwszy okres zapisów na akcje z przydziałem preferencyjnym. Oznacza to, że średnia stopa alokacji dla zleceń kupna złożonych w pierwszym okresie przyjmowania zapisów będzie dwukrotnie wyższa od średniej stopy alokacji dla zleceń kupna złożonych w drugim okresie przyjmowania zapisów, czyli w dniach 8-12 lipca. Maksymalna liczba akcji w ramach jednego zapisu to 6 mln.

Już 13 lipca poznamy dokładną liczbę oferowanych akcji oraz ich cenę, która dla inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych nie będzie wyższa niż 44 zł za akcję. Uprawnieni pracownicy (którzy mogą zapisywać się na akcje w dniach 4-12 lipca) będą mogli nabyć akcje z 15-procentową obniżką, co po zaokrągleniu wskazanym w prospekcie emisyjnym daje cenę maksymalną w wysokości 37,40 zł. W dniach 14-18 lipca będą trwały zapisy dla inwestorów instytucjonalnych. Akcje mają zostać przydzielone 20 lipca, a na czwartek 27 lipca planowany jest debiut giełdowy.

Ostateczna liczba oferowanych akcji będzie znana nie później niż 13 lipca. Około 5% liczby akcji ma zostać przydzielone uprawnionym pracownikom oraz inwestorom instytucjonalnym. Możliwe do uzyskania wpływy szacuje się na 5,2 mld PLN. Maksymalna liczba sprzedanych akcji ma wynieść 121,6 mln. Udział nowych akcjonariuszy w kapitale zakładowym emitenta nie przekroczy 48,6% akcji istniejących na dzień prospektu emisyjnego oraz 48,6% liczny głosów.

Obecnie liczba klientów Play przekracza 14 mln. Największym konkurentem dla Play jest Orange. Na koniec 2016 roku udział sieci Play w rynku (pod względem przychodów) wynosił 25,37%, natomiast Orange – 25,67%. Obecnie udział w rynku sieci Play zwiększył się do 27,6%. Play jest najchętniej wybieranym operatorem w Polsce dla klientów przenoszących swój numer do innej sieci. Udział w tym rynku przekracza 50%.

Od jakiegoś czasu widać “strojenie okienek” u operatora. Głośno było ostatnio o ograniczeniu prędkości Internetu, użytkownicy skarżą się także na gorszą jakość techniczną połączeń, do tego zasięg wszystkich sieci już dawno jest mitem. Wszystko to w imię ograniczenia kosztów, aby lepiej pokazać spółkę przed debiutem. Warto też dodać, że już od kilku lat mówiło się o potencjalnym przejęciu Play – najwidoczniej nie znalazł się chętny, który chciałby zapłacić odpowiednio wysoką cenę. Spółka prawdopodobnie skorzysta z dobrej koniunktury i debiut powinien być udany, ale na sukces w długim terminie nie ma co liczyć, gdyż ograniczenia kosztów nieuchronnie odbiją się czkawką w postaci odchodzących klientów.

Paulina Cegiełka
Analityk