Wartość certyfikatu z dnia 31.05.2017 wynosi: 126,82 PLN

Powrót do aktualności

Snapchat traci miliardy USD

Snap Inc., właściciel Snapchata, bohater jednej z najgłośniejszych IPO w ostatnich miesiącach odnotowuje ogromne straty. Od 2 marca spółka notowana jest na New York Stock Exchange i właśnie opublikowano pierwsze wyniki finansowe od tego momentu. Zaledwie w pierwszym kwartale bieżącego roku straty wyniosły 2,2 mld USD! Spowodowało to natychmiastową reakcję rynku i przecenę akcji o ponad 20% w ciągu zaledwie jednej sesji.

Snap Inc. jest właścicielem Snapchata, aplikacji mobilnej pozwalającej na kontaktowanie się za pomocą zdjęć lub krótkich filmów. Główną ideą Snapchata było ograniczenie wysyłanych za pomocą aplikacji treści w postaci zdjęć lub filmów do kilku sekund. Aplikacja zdobyła ogromną popularność głównie wśród młodzieży, choć nie tylko. Jest odpowiedzią na rosnącą rolę obrazu w komunikacji międzyludzkiej.

Snap Inc. zdecydowanie zawiódł inwestorów. Był jedną z najgłośniej komentowanych pierwszych ofert publicznych na rynku w ostatnich miesiącach lub nawet latach. Cena emisyjna akcji wynosiła 17 USD, a w momencie debiutu na giełdzie wyniosła 24 USD, czyli 41% powyżej ceny emisyjnej. Był to ogromny sukces amerykańskiej spółki, który tylko rozbudził apetyty akcjonariuszy i potencjalnych inwestorów. Zaledwie kilka dni później ceny akcji zaczęły spadać i w połowie marca znajdowały się w okolicy 20 USD. Dziś kurs akcji znajduje się w okolicach 18 USD, co oznacza 25-procentową obniżkę w stosunku do otwarcia rynku w dniu IPO.

Najpoważniejszą konkurencję dla Snapchata stanowi Facebook Inc., właściciel aplikacji takich jak Facebook, Whatsapp, Facebook Messenger oraz Instagram. Jakiś czas temu Facebook chciał przejąć także Snapchata, jednak aplikacja nie została sprzedana, więc Facebook musiał radzić sobie inaczej. Zaczął więc kopiować pomysły Snapchata i wprowadzać podobne funkcje w swoim Messengerze czy Instagramie. Obecnie liczba użytkowników Instagram Stories (istniejących od sierpnia) przewyższyła liczbę korzystających ze Snapchata. Na początku maja Facebook poinformował, że dziennie 200 mln użytkowników korzysta z Instagram Stories, podczas gdy dziennych użytkowników Snapchata jest o 40 mln mniej.

Infographic: Instagram Stories Blows Past Snapchat | Statista

Paulina Cegiełka
Analityk